STYCZEŃ

 

Tematyka kompleksowa:

  1. Witamy Nowy Rok.
  2. Święto Babci i Dziadka.
  3. Ferie zimowe – zajęcia opiekuńczo – wychowawcze.
  4. Ferie zimowe – zajęcia opiekuńczo – wychowawcze.
  5. Co można robić zimą?

Cele dydaktyczno – wychowawczo – opiekuńcze:

  • doskonalenie umiejętności wypowiadania się na forum grupy
  • rozwijanie ekspresji twórczej przy użyciu materiałów wtórnych
  • zapoznanie z tradycją sylwestrową i noworoczną
  • utrwalenie świadomości cykliczności pór roku i symboli z nimi związanych
  • doskonalenie umiejętności muzycznych
  • poszerzanie słownika czynnego i biernego dzieci o nazwy miesięcy i dni tygodnia
  • zapoznanie z przysłowiami i ich znaczeniem
  • utrwalenie liczby 7 w kontekście dni tygodnia
  • kształtowanie poczucia rytmu, wyobraźni muzycznej i ekspresji ruchowej dzieci
  • wprowadzenie do posługiwania się zegarkiem
  • poszerzanie wiedzy dzieci na temat sposobów odmierzania czasu
  • rozwijanie percepcji wzrokowej
  • poszerzanie wiedzy dzieci na temat obszarów polarnych
  • doskonalenie kompetencji matematycznych – lateralizacja, kodowanie
  • rozwijanie zachowań sprzyjających zdrowiu – hartowanie
  • doskonalenie umiejętności wykonywania prostych eksperymentów i doświadczeń
  • doskonalenie umiejętności stawiania hipotez, ich weryfikacji i wyciągania wniosków
  • doskonalenie umiejętności przewidywania
  • rozwijanie motoryki dużej
  • doskonalenie umiejętności dostrzegania różnic i podobieństw
  • kształtowanie zdolności plastycznych
  • doskonalenie umiejętności budowania dłuższych wypowiedzi na określony temat
  • wzbudzanie szacunku do osób starszych
  • doskonalenie umiejętności uważnego słuchania innych
  • doskonalenie umiejętności grafomotorycznych
  • rozwijanie umiejętności matematycznych – przeliczanie, dzielenie po równo, dzielenie po wyznaczonej liczbie
  • doskonalenie sprawności manualnej
  • doskonalenie umiejętności składania życzeń
  • kształtowanie wrażliwości na potrzeby osób starszych
  • kształtowanie umiejętności przewidywania skutków zachowań
  • doskonalenie umiejętności rozpoznawania i formułowania zagadek ruchowych
  • kształtowanie logicznego myślenia podczas prostych doświadczeń
  • doskonalenie umiejętności rozpoznawania i podawania nazw zimowych dyscyplin sportowych
  • doskonalenie umiejętności porównywania obiektów, wskazywania podobieństw i różnic
  • doskonalenie umiejętności posługiwania się mapą
  • poszerzanie wiedzy dzieci o sylwetki wybitnych sportowców biorących udział w zimowych mistrzostwach sportowych
  • kształtowanie umiejętności przegrywania, cieszenia się z wygranej innych