STYCZEŃ
Tematyka kompleksowa:
- Witamy Nowy Rok.
- Święto Babci i Dziadka.
- Ferie zimowe – zajęcia opiekuńczo – wychowawcze.
- Ferie zimowe – zajęcia opiekuńczo – wychowawcze.
- Co można robić zimą?
Cele dydaktyczno – wychowawczo – opiekuńcze:
- doskonalenie umiejętności wypowiadania się na forum grupy
- rozwijanie ekspresji twórczej przy użyciu materiałów wtórnych
- zapoznanie z tradycją sylwestrową i noworoczną
- utrwalenie świadomości cykliczności pór roku i symboli z nimi związanych
- doskonalenie umiejętności muzycznych
- poszerzanie słownika czynnego i biernego dzieci o nazwy miesięcy i dni tygodnia
- zapoznanie z przysłowiami i ich znaczeniem
- utrwalenie liczby 7 w kontekście dni tygodnia
- kształtowanie poczucia rytmu, wyobraźni muzycznej i ekspresji ruchowej dzieci
- wprowadzenie do posługiwania się zegarkiem
- poszerzanie wiedzy dzieci na temat sposobów odmierzania czasu
- rozwijanie percepcji wzrokowej
- poszerzanie wiedzy dzieci na temat obszarów polarnych
- doskonalenie kompetencji matematycznych – lateralizacja, kodowanie
- rozwijanie zachowań sprzyjających zdrowiu – hartowanie
- doskonalenie umiejętności wykonywania prostych eksperymentów i doświadczeń
- doskonalenie umiejętności stawiania hipotez, ich weryfikacji i wyciągania wniosków
- doskonalenie umiejętności przewidywania
- rozwijanie motoryki dużej
- doskonalenie umiejętności dostrzegania różnic i podobieństw
- kształtowanie zdolności plastycznych
- doskonalenie umiejętności budowania dłuższych wypowiedzi na określony temat
- wzbudzanie szacunku do osób starszych
- doskonalenie umiejętności uważnego słuchania innych
- doskonalenie umiejętności grafomotorycznych
- rozwijanie umiejętności matematycznych – przeliczanie, dzielenie po równo, dzielenie po wyznaczonej liczbie
- doskonalenie sprawności manualnej
- doskonalenie umiejętności składania życzeń
- kształtowanie wrażliwości na potrzeby osób starszych
- kształtowanie umiejętności przewidywania skutków zachowań
- doskonalenie umiejętności rozpoznawania i formułowania zagadek ruchowych
- kształtowanie logicznego myślenia podczas prostych doświadczeń
- doskonalenie umiejętności rozpoznawania i podawania nazw zimowych dyscyplin sportowych
- doskonalenie umiejętności porównywania obiektów, wskazywania podobieństw i różnic
- doskonalenie umiejętności posługiwania się mapą
- poszerzanie wiedzy dzieci o sylwetki wybitnych sportowców biorących udział w zimowych mistrzostwach sportowych
- kształtowanie umiejętności przegrywania, cieszenia się z wygranej innych