LUTY
Tematyka kompleksowa:
- Bale, bale w karnawale.
- Kim będę gdy dorosnę?
- Baśnie, bajki, legendy.
Cele dydaktyczno – wychowawczo – opiekuńcze:
- doskonalenie umiejętności uważnego słuchania i wyciągania wniosków;
- ćwiczenie percepcji słuchowej na podstawie rymów;
- rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego na podstawie baśni;
- odróżnianie elementów prawdopodobnych od nieprawdopodobnych (fikcyjnych od realnych);
- utrwalenie nazw figur geometrycznych;
- doskonalenie spostrzegawczości;
- przypomnienie polskich legend i ich bohaterów;
- doskonalenie myślenia przyczynowo-skutkowego;
- doskonalenie umiejętności oceny zachowania bohaterów;
- rozwijanie kreatywnego myślenia podczas twórczych zabaw;
- doskonalenie myślenia twórczego i logicznego;
- poszerzanie słownika dzieci o homonimy;
- poszerzanie wiedzy dzieci na temat karnawału;
- rozwijanie umiejętności tanecznych;
- doskonalenie motoryki małej;
- doskonalenie koordynacji ręka-oko;
- integracja grupy podczas imprezy karnawałowej;
- doskonalenie motoryki małej;
- rozwijanie umiejętności muzycznych;
- doskonalenie umiejętności poszukiwania informacji w różnych źródłach;
- doskonalenie spostrzegania i porównywania;
- rozwijanie sprawności manualnej w pracach plastycznych;
- rozbudzanie zainteresowania zajęciami badawczymi;
- doskonalenie umiejętności matematycznych: szeregowanie, przeliczanie, porównywanie liczebności;
- poszerzanie wiedzy na temat prehistorii;
- doskonalenie umiejętności wypowiadania się na określony temat;
- rozwijanie ekspresji artystycznej;
- doskonalenie motoryki małej;
- rozwijanie sprawności ruchowej;
- usprawnianie analizy słuchowej;
- doskonalenie umiejętności przeliczania i porównywania;
- rozwijanie mowy i myślenia;
- rozwijanie umiejętności rozpoznawania przedmiotów za pomocą różnych zmysłów;
- kształtowanie twórczego myślenia;
- doskonalenie koncentracji uwagi podczas słuchania czytanego tekstu.