Drodzy Rodzice, Kochane Żabki!

Jakie zwierzęta mieszkają w wiejskiej zagrodzie już wiecie, a czy znacie nazwy ich młodych (dzieci)?

Posłuchajcie uważnie wiersza, a wszystkiego się dowiecie.

Na wiejskim podwórku

Na podwórko dumne matki prowadziły swoje dziatki:
Krowa – łaciate cielątko,
Koza – rogate koźlątko,
Owca – kudłate jagniątko,
Świnka – różowe prosiątko,
Kurka – pierzaste kurczątko,
Gąska – puchate gąsiątko,
Kaczka – płetwiaste kaczątko,
Każda prowadzi swoje dzieciątko!


Wtem ujrzały pieska Burka, który urwał się ze sznurka.
Tak się bardzo przestraszyły, że aż dzieci pogubiły.
Krowa – łaciate cielątko,
Koza – rogate koźlątko,
Owca – kudłate jagniątko,
Świnka – różowe prosiątko,
Kurka – pierzaste kurczątko,
Gąska – puchate gąsiątko,
Kaczka – płetwiaste kaczątko,
Każda zgubiła swoje dzieciątko!


Wtem gospodarz konną furką wjechał prosto na podwórko.
Zszedł czym prędzej ze swej furki, zamknął Burka do komórki.
Lamentują biedne mamy: „Co my teraz robić mamy?”.
Wtem z kryjówek wyszły dziatki, odnalazły swoje matki:
Krowę – łaciate (cielątko),
Kozę – rogate (koźlątko),
Owcę – kudłate (jagniątko),
Świnkę – różowe (prosiątko),
Kurkę – pierzaste (kurczątko),
Gąskę – puchate (gąsiątko),
Kaczkę – płetwiaste (kaczątko),
Znalazło mamę każde dzieciątko.

 

Rodzicu porozmawiaj z dzieckiem na temat treści wiersza i zadaj zadania matematyczne:

  • Jak mówimy na dziecko krowy/kozy/owcy itd.
  • Czego wystraszyły się dzieci, że aż się pogubiły?
  • Co się stało, że zwierzątka wyszły z kryjówek?
  • Która w kolejności jest krowa?
  • Jak nazywa się drugie zwierzątko?
  • Jakie zwierzątko jest trzecie?
  • Czy czwarte zwierzątko to prosiątko? itd.

Czas na zabawę ruchową, wcielicie się w rolę głodnych kurek. Razem z rodzicami stwórzcie z bibuły małe kuleczki, które później porozrzucajcie po pokoju. Waszym zadaniem będzie na hasło rodzica: „Cip, cip, cip, cip, cip, cip” , naśladować dziobanie ziaren (zbieranie kuleczek bibuły). Zebrane kuleczki oddajecie rodzicom lub odkładacie w wyznaczone miejsce.

Teraz zabawa słuchowa, sprawdźcie czy dobrze znacie odgłosy zwierząt z wiejskiego podwórka. Rodzicu rozłóż na podłodze/stoliku karty obrazkowe przedstawiające zwierzęta mieszkające na gospodarstwie i odtwórz nagrania odgłosów tych zwierząt. Po każdym nagraniu, zapytaj dziecko, czyj to głos. Dziecko wskazuje odpowiednią kartę obrazkową, nazywa zwierzę, dzieli wyraz na sylaby i powtarza wydawane przez nie dźwięki.

Ostatnia aktywność na dziś, wykonajcie kartę pracy. Potrzebne będą Wam nożyczki  i klej. Wytnijcie głowy zwierząt i naklejcie je w odpowiednich miejscach na obrazku.

Do jutra, miłego dnia 🙂

Categories: koronawirus