GRUDZIEŃ

Tematyka kompleksowa:

  1. Grudniowe życzenia.
  2. Święta za pasem.
  3. Świąteczne tradycje.
  4. Zajęcia opiekuńczo – wychowawcze.

 

Cele dydaktyczno – wychowawczo – opiekuńcze:

             doskonalenie umiejętności wypowiadania się na temat swoich marzeń;

         doskonalenie umiejętności uważnego słuchania;

         poszerzanie wiedzy dzieci na temat historii Świętego Mikołaja;

         rozwijanie umiejętności czytania globalnego;

         doskonalenie rozumienia znaków graficznych i symboli;

         kształtowanie znajomości rozmieszczania elementów na kartce pocztowej;

         doskonalenie umiejętności grafomotorycznych;

         doskonalenie umiejętności matematycznych: przeliczanie, porównywanie, klasyfikowanie;

         kształtowanie umiejętności słuchowych: wskazywanie kierunku, z którego dochodzi dźwięk;

         doskonalenie umiejętności posługiwania się różnymi technikami plastycznymi;

         kształtowanie poczucia empatii i troski;

         rozwijanie sprawności manualnych;

         poszerzanie wiedzy dzieci na temat zawodów wykonywanych przez ludzi i atrybutów z nimi związanych;

         poszerzenie słownika czynnego i biernego dzieci o nazwy zawodów;

         doskonalenie umiejętności dostrzegania i budowania związków przyczynowo-skutkowych;

         doskonalenie umiejętności planowania pracy plastycznej na kartce;

         poszerzanie świadomości dzieci na temat korzyści wynikających ze współdziałania ludzi;

         doskonalenie umiejętności projektowania prostych modeli;

         wprowadzenie pojęcia matematycznego – długość;

         doskonalenie umiejętności wypowiadania się na temat swoich marzeń i planów;

         kształtowanie nawyku pomagania innym w pracach domowych;

         doskonalenie umiejętności dostrzegania związków przyczynowo-skutkowych;

         kształtowanie umiejętności posługiwania się pieniędzmi;

         doskonalenie umiejętności rozpoznawania przedmiotów różnymi zmysłami;

         doskonalenie percepcji wzrokowej;

         doskonalenie umiejętności wypowiadania się na temat wysłuchanego tekstu;

         doskonalenie motoryki małej;

         doskonalenie umiejętności kontynuowania rytmów trzy-, czteroelementowych;

         poszerzanie wiedzy dzieci na temat tradycji obchodzenia Bożego Narodzenia w Polsce;

         doskonalenie umiejętności wypowiadania się na temat sposobów obchodzenia przez dzieci Bożego Narodzenia;

         rozwijanie umiejętności muzycznych oraz plastycznych;

         doskonalenie umiejętności logicznego myślenia;

         rozwijanie sprawności fizycznej;

         zachęcanie do utrzymywania więzi rodzinnych;

         doskonalenie wiedzy dzieci na temat sposobów spędzania wolnego czasu z bliskimi;

         kształtowanie umiejętności właściwego zachowania się w trakcie wizyty w gościach;

         doskonalenie lateralizacji;

         doskonalenie równowagi;

         poszerzanie wiedzy dzieci na temat tradycji spędzania Bożego Narodzenia na świecie;

         doskonalenie umiejętności dostrzegania różnic i podobieństw.