LISTOPAD

 

Tematyka kompleksowa:

  1. Listopadowe wspomnienia.
  2. Mój kraj – Moja Ojczyzna.
  • Zabawy na jesienne wieczory.
  1. Jesienna pogoda.
  2. Zimno, coraz zimniej.

 

Cele dydaktyczno – wychowawczo – opiekuńcze:

  • utrwalenie nazw członków rodziny;
  • doskonalenie umiejętności wypowiadania się na temat zdjęć rodzinnych;
  • doskonalenie umiejętności dostrzegania podobieństw i różnic;
  • doskonalenie umiejętności posługiwania się określeniami czasu: dawniej, dziś i w przyszłości;
  • łączenie w pary przedmiotów starych i nowych;
  • kształtowanie postawy szacunku wobec osób starszych;
  • pogłębianie poczucia przynależności do rodziny;
  • kształtowanie wiedzy dzieci na temat zmian związanych z ruchami Ziemi (obiegowym i obrotowym);
  • doskonalenie umiejętności dostrzegania związków przyczynowo-skutkowych;
  • utrwalanie informacji o zmianach zachodzących w przyrodzie;
  • poszerzanie wiedzy dzieci na temat zjawisk atmosferycznych takich, jak powstawanie chmur;
  • doskonalenie umiejętności przeprowadzania prostych eksperymentów i obserwacji;
  • doskonalenie motoryki małej;
  • poszerzanie słownika biernego i czynnego dziecka o wyrazy związane z krążeniem wody w przyrodzie;
  • doskonalenie umiejętności rozpoznawania poznanych do tej pory liter;
  • przewidywanie i doskonalenie umiejętności uważnego słuchania;
  • rozwijanie umiejętności klasyfikacji;
  • dostrzeganie zmian w pogodzie i ich oznaczanie;
  • doskonalenie umiejętności grafomotorycznych;
  • poszerzanie wiedzy dzieci na temat różnic między zwierzętami;
  • wprowadzenie pojęć: ssaki, gady, płazy, ptaki, ryby;
  • kształtowanie umiejętności dostrzegania podobieństw i różnic;
  • przypomnienie nazw zwierząt domowych;
  • kształtowanie umiejętności poszukiwania informacji w różnych źródłach;
  • kształtowanie odpowiedzialności;
  • doskonalenie umiejętności pomagania zwierzętom;
  • doskonalenie umiejętności uczestnictwa w scenkach dramowych;
  • kształtowanie umiejętności rozróżniania fikcji od rzeczywistości;
  • doskonalenie umiejętności wypowiadania się na temat ulubionych przedmiotów;
  • integrowanie grupy przedszkolnej;
  • utrwalenie wiedzy dotyczącej zmian przyrodniczych związanych z nadejściem zimy;
  • doskonalenie umiejętności uważnego słuchania innych;
  • doskonalenie umiejętności podawania nazw zwierząt i ich domów;
  • uwrażliwienie na stereotypy związane z jesienią (np. jeż z jabłkiem);
  • utrwalenie nazw zwierząt zapadających w sen zimowy lub hibernację;
  • utrwalenie nazw ptaków migrujących;
  • poszerzanie wiedzy geograficznej dzieci;
  • utrwalenie nazw zwierząt i sposobów na przetrwanie zimy;
  • doskonalenie umiejętności społecznych podczas pracy w grupach.