Witajcie.
Dziś zastanowimy się co nam daje ziemia. Obejrzyjcie historyjkę obrazkową i odpowiedzcie na pytania: Co było najpierw?
Co było potem?
Co się wydarzyło na końcu? 

Zapamiętajcie, że praca rolnika jest ciężka, trudna oraz bardzo potrzebna.
 

Zabawy ruchowe:

W wiejskiej zagrodzie – opowieść ruchowa. (Autor: Bożena Forma)

Nastał ranek, z kurnika wychodzi domowe ptactwo - marsz po pokoju, naśladowanie głosów ptactwa domowego: 

  • kury - ko, ko, ko
  • indyki - gul, gul, gul
  • kogut - kukuryku

- Zatrzymują się, machają skrzydłami - wykonywanie ruchów rękami. 

- Rozglądają się czy gospodarz niesie dla nich ziarno - wykonanie skrętów szyi w prawą i lewą stronę. 

- Kogut wskoczył na płot - wykonywanie podskoków obunóż. 

- Gospodarz sypie ziarno - skłony w przód. 

- Gospodarz idzie do obory. Wyprowadza konie, krowy na pastwisko - przemieszczają się na czworakach. 

- Zwierzęta się najadły. Odpoczywają ciekawie się rozglądając - przejście do leżenia przodem, podparcie dłońmi o podłogę, unoszenie głowy jak najwyżej, spoglądanie raz w jedną, raz w drugą stronę. 

- Zapadają w drzemkę, leżą na jednym boku, po chwili odwracają się na drugi bok - przechodzą z leżenia na prawym boku do leżenia na lewym boku. 

- Zbliża się wieczór, zwierzęta wracają do obory - chód na czworakach. 

Na zakończenie ćwiczenie rozluźniające - stanie w lekkim rozkroku, swobodny zwis tułowia i rąk. 

Jedzie traktor – zabawa ruchowa z elementami dźwiękonaśladowczymi. 

Na hasło rodzica: Traktor wyjechał w pole dziecko porusza się w rytm wyklaskiwany przez rodzica lub uderzanie o miskę i naśladuje odgłosy traktora: pach, pach, pach. Gdy rodzic przestaje grać, dziecko zatrzymuje się. Rodzic prosi, by dziecko podzieliło wyraz traktor na sylaby (trak –tor). 

Dziś powtórzymy sobie również zabawę z grzechotkami do melodii Clap, clap song” przedstawioną podczas zajęć pt. “Kaczuszka Heli”.