Witajcie.
Dziś zastanowimy się co nam daje ziemia. Obejrzyjcie historyjkę obrazkową i odpowiedzcie na pytania: Co było najpierw?
Co było potem?
Co się wydarzyło na końcu?
Zapamiętajcie, że praca rolnika jest ciężka, trudna oraz bardzo potrzebna.
Zabawy ruchowe:
W wiejskiej zagrodzie – opowieść ruchowa. (Autor: Bożena Forma)
Nastał ranek, z kurnika wychodzi domowe ptactwo - marsz po pokoju, naśladowanie głosów ptactwa domowego:
- kury - ko, ko, ko
- indyki - gul, gul, gul
- kogut - kukuryku
- Zatrzymują się, machają skrzydłami - wykonywanie ruchów rękami.
- Rozglądają się czy gospodarz niesie dla nich ziarno - wykonanie skrętów szyi w prawą i lewą stronę.
- Kogut wskoczył na płot - wykonywanie podskoków obunóż.
- Gospodarz sypie ziarno - skłony w przód.
- Gospodarz idzie do obory. Wyprowadza konie, krowy na pastwisko - przemieszczają się na czworakach.
- Zwierzęta się najadły. Odpoczywają ciekawie się rozglądając - przejście do leżenia przodem, podparcie dłońmi o podłogę, unoszenie głowy jak najwyżej, spoglądanie raz w jedną, raz w drugą stronę.
- Zapadają w drzemkę, leżą na jednym boku, po chwili odwracają się na drugi bok - przechodzą z leżenia na prawym boku do leżenia na lewym boku.
- Zbliża się wieczór, zwierzęta wracają do obory - chód na czworakach.
Na zakończenie ćwiczenie rozluźniające - stanie w lekkim rozkroku, swobodny zwis tułowia i rąk.
Jedzie traktor – zabawa ruchowa z elementami dźwiękonaśladowczymi.
Na hasło rodzica: Traktor wyjechał w pole dziecko porusza się w rytm wyklaskiwany przez rodzica lub uderzanie o miskę i naśladuje odgłosy traktora: pach, pach, pach. Gdy rodzic przestaje grać, dziecko zatrzymuje się. Rodzic prosi, by dziecko podzieliło wyraz traktor na sylaby (trak –tor).
Dziś powtórzymy sobie również zabawę z grzechotkami do melodii “Clap, clap song” przedstawioną podczas zajęć pt. “Kaczuszka Heli”.