Tematyka miesiąca październik:

Tydzień 1: Jesień w ogrodzie 
Tydzień 2: Kolory wokół nas 
Tydzień 3: Co zwierzęta i ptaki robią jesienią  
Tydzień 4: Wiem co jem i dlatego jestem zdrowy  
Tydzień 5: Jak przekazujemy informacje  

Umiejętności dziecka:
- układa puzzle 

- uważnie słucha wiersza 

- zna znaczenie słowa: ogrodnik i ogrodniczka 

- rozpoznaje i nazywa warzywa 

-koloruje kredkami obrazek 

- wycina nożyczkami 

- tworzy pracę dekoracyjną 

-słucha opowiadania 

-koloruje precyzyjnie warzywa  

- czerpie radość z zabawy ruchowej 

- manipuluje i układa wg wzoru  

- szanuje zabawki 

  -reaguje na sygnał dźwiękowy 

-słucha piosenki 

- zna figurę przestrzenną kulę 

- klasyfikuje przedmioty według kształtu 

-lepi z plasteliny 

- tworzy prace dekoracyjną 

- czerpie radość z zabaw ruchowych 

- bezpiecznie korzysta ze sprzętu terenowego  

- stosuje się do zasad bezpiecznej zabawy 

- uważnie słucha bajki                   

- bawi się zgodnie z innymi 

-dzieli nazwy warzyw na sylaby 

-uważnie słucha wiersza 

-potrafi dobrać się w parę 

- stosuje się do poleceń 

- prawidłowo wykonuje polecenia nauczyciela 

- maluje farbami 

- zauważa zmiany w krajobrazie jesiennym 

- czerpie radość z wykonywanych ćwiczeń 

- układa mozaiki, układanki 

- buduje z klocków ciekawe konstrukcje 

 -jest spostrzegawcze 

- samodzielnie wybiera sposób spędzania wolnego czasu 

- odpowiada na pytania  

- rozpoznaje i nazywa warzywa  

- wie w jaki sposób zrobić zakupy 

- nazywa warzywa oglądane w sklepie warzywnym 

- czerpie radość z zabaw przy muzyce 

- wie o konieczności zjadania warzyw 

- tańczy przy muzyce 

- uważnie słucha wiersza 

- wypowiada się na temat robienia zapasów na zimę 

- wie jak przechowujemy warzywa i owoce na zimę 

- zna rodzaje zapasów 

- wykonuje pracę plastyczną 

- zna części warzyw 

- klasyfikuje według określonej cechy 

- dokładnie wykonuje ćwiczenia ruchowe 

-liczy poprawnie w dostępnym zakresie 

- rozwiązuje zagadki słowne 

- próbuje układać zagadki słowne 

-bawi się zgodnie z innymi 

-układa kompozycję na określonej płaszczyźnie  

-jest spostrzegawcze  

-słucha ze zrozumieniem 

-zna kolory i je rozpoznaje w otoczeniu 

-wymieni nazwy kolorów po zmieszaniu niektórych barw 

-spaceruje przestrzegając zasad bezpieczeństwa  

-prawidłowo posługuje się narzędziem pisarskim 

-potrafi wycinać  

-przestrzega ustalonych zasad 

-rozpoznaje figury geometryczne  

-precyzyjnie koloruje  

-rozpoznaje i nazywa kolory 

-aktywnie uczestniczy w zabawie z kolorami  

-wykonuje polecenia ruchowe pod dyktando nauczyciela 

-samodzielnie wykonuje pracę plastyczną  

-samodzielnie dokonuje wyboru zabawy i zabawki  

-zna kolory i je rozpoznaje  

-jest twórcze muzycznie i ruchowo 

-słucha poleceń nauczyciela  

-ma poczucie rytmu 

-właściwie dobiera w pary obrazki 

-porządkuje po skończonej zabawie  

-poprawnie wykonuje ćwiczenia artykulacyjne  

-zna kolory  

-powtarza wyliczankę 

-posługuje się pojęciami dotyczącymi orientacji w przestrzeni  

-bezpiecznie korzysta ze sprzętu ogrodowego 

-tworzy dłuższe logiczne wypowiedzi 

-odkrywa nowe kolory i  wie jak powstają  

-szanuje zabawki 

-prawidłowo wykonuje ćwiczenia oddechowe  

-wie jak wygląda tęcza 

-wymieni kolory tęczy 

-samodzielnie tworzy obraz 

-chętnie bawi się na placu zabaw  

-aktywnie uczestniczy w zabawie badawczej 

-chętnie uczestniczy w zabawach plastycznych  

- ogląda książeczki o tematyce przyrodniczej 

-zna oznaki jesieni 

-uważnie słucha wiersza 

- wie jak wygląda wiewiórka 

- wie co je i jak spędza zimę wiewiórka 

- liczy do 4 

- tworzy zbiory 

- czerpie radość z zabawy 

-rysuje kredkami 

- rysuje po śladzie 

- dzieli się swoimi zabawkami 

-tworzy zdrobnienia  

- zauważa zmiany zachodzące w przyrodzie jesienią 

- wie jak wygląda jeż, jak się odżywia i jak spędza zimę 

- wykonuje pracę techniczną 

- dba o porządek w miejscu pracy 

-wymieni zmiany zachodzące jesienią  

-aktywnie uczestniczy  w zabawie  

- zna nazwy oraz cechy wybranych zwierząt 

- tworzy dłuższe wypowiedzi  

- koloruje według wzoru 

- przelicza liście 

- zna nazwy instrumentów perkusyjnych 

- umie na nich zagrać  

-  reaguje na zmianę natężenia dźwięków 

- w bezpieczny sposób korzysta ze sprzętów sportowych 

- wie co to jest gawra 

- koloruje rysunek 

- słucha czytanego wiersza 

-mówi wiersz z pamięci   

- dzieli wyrazy na sylaby 

-nazywa ptaki 

- naśladuje dźwięki wydawane przez ptaki  

- wypatruje ptaków w przedszkolnym ogrodzie 

- zauważa zmiany jakie zachodzą w przyrodzie jesienią 

- interesuje się przyrodą 

- rozwiązuje zagadkę słowną 

- zna charakterystyczne cechy ptaków 

- samodzielnie wykonuje pracę techniczno - plastyczną 

- czerpie radość z wykonanej pracy 

-sprawnie ćwiczy 

-słucha uważnie wiersza 

- koloruje obrazek 

-wykonuje ćwiczenia artykulacyjne 

- śpiewa do znanej zabawy muzycznej  

- słucha opowiadania 

-odpowiada na pytania  

- klasyfikuje przedmioty według wybranej cechy 

- wie że warzywa i owoce są źródłem witamin 

- w bezpieczny sposób bawi się na placu przedszkolnym 

- odkłada zabawki na swoje miejsce 

- słucha wiersza

Categories: Bez kategorii