Tematyka miesiąca październik:
Tydzień 1: Jesień w ogrodzie
Tydzień 2: Kolory wokół nas
Tydzień 3: Co zwierzęta i ptaki robią jesienią
Tydzień 4: Wiem co jem i dlatego jestem zdrowy
Tydzień 5: Jak przekazujemy informacje
Umiejętności dziecka:
- układa puzzle
- uważnie słucha wiersza
- zna znaczenie słowa: ogrodnik i ogrodniczka
- rozpoznaje i nazywa warzywa
-koloruje kredkami obrazek
- wycina nożyczkami
- tworzy pracę dekoracyjną
-słucha opowiadania
-koloruje precyzyjnie warzywa
- czerpie radość z zabawy ruchowej
- manipuluje i układa wg wzoru
- szanuje zabawki
-reaguje na sygnał dźwiękowy
-słucha piosenki
- zna figurę przestrzenną kulę
- klasyfikuje przedmioty według kształtu
-lepi z plasteliny
- tworzy prace dekoracyjną
- czerpie radość z zabaw ruchowych
- bezpiecznie korzysta ze sprzętu terenowego
- stosuje się do zasad bezpiecznej zabawy
- uważnie słucha bajki
- bawi się zgodnie z innymi
-dzieli nazwy warzyw na sylaby
-uważnie słucha wiersza
-potrafi dobrać się w parę
- stosuje się do poleceń
- prawidłowo wykonuje polecenia nauczyciela
- maluje farbami
- zauważa zmiany w krajobrazie jesiennym
- czerpie radość z wykonywanych ćwiczeń
- układa mozaiki, układanki
- buduje z klocków ciekawe konstrukcje
-jest spostrzegawcze
- samodzielnie wybiera sposób spędzania wolnego czasu
- odpowiada na pytania
- rozpoznaje i nazywa warzywa
- wie w jaki sposób zrobić zakupy
- nazywa warzywa oglądane w sklepie warzywnym
- czerpie radość z zabaw przy muzyce
- wie o konieczności zjadania warzyw
- tańczy przy muzyce
- uważnie słucha wiersza
- wypowiada się na temat robienia zapasów na zimę
- wie jak przechowujemy warzywa i owoce na zimę
- zna rodzaje zapasów
- wykonuje pracę plastyczną
- zna części warzyw
- klasyfikuje według określonej cechy
- dokładnie wykonuje ćwiczenia ruchowe
-liczy poprawnie w dostępnym zakresie
- rozwiązuje zagadki słowne
- próbuje układać zagadki słowne
-bawi się zgodnie z innymi
-układa kompozycję na określonej płaszczyźnie
-jest spostrzegawcze
-słucha ze zrozumieniem
-zna kolory i je rozpoznaje w otoczeniu
-wymieni nazwy kolorów po zmieszaniu niektórych barw
-spaceruje przestrzegając zasad bezpieczeństwa
-prawidłowo posługuje się narzędziem pisarskim
-potrafi wycinać
-przestrzega ustalonych zasad
-rozpoznaje figury geometryczne
-precyzyjnie koloruje
-rozpoznaje i nazywa kolory
-aktywnie uczestniczy w zabawie z kolorami
-wykonuje polecenia ruchowe pod dyktando nauczyciela
-samodzielnie wykonuje pracę plastyczną
-samodzielnie dokonuje wyboru zabawy i zabawki
-zna kolory i je rozpoznaje
-jest twórcze muzycznie i ruchowo
-słucha poleceń nauczyciela
-ma poczucie rytmu
-właściwie dobiera w pary obrazki
-porządkuje po skończonej zabawie
-poprawnie wykonuje ćwiczenia artykulacyjne
-zna kolory
-powtarza wyliczankę
-posługuje się pojęciami dotyczącymi orientacji w przestrzeni
-bezpiecznie korzysta ze sprzętu ogrodowego
-tworzy dłuższe logiczne wypowiedzi
-odkrywa nowe kolory i wie jak powstają
-szanuje zabawki
-prawidłowo wykonuje ćwiczenia oddechowe
-wie jak wygląda tęcza
-wymieni kolory tęczy
-samodzielnie tworzy obraz
-chętnie bawi się na placu zabaw
-aktywnie uczestniczy w zabawie badawczej
-chętnie uczestniczy w zabawach plastycznych
- ogląda książeczki o tematyce przyrodniczej
-zna oznaki jesieni
-uważnie słucha wiersza
- wie jak wygląda wiewiórka
- wie co je i jak spędza zimę wiewiórka
- liczy do 4
- tworzy zbiory
- czerpie radość z zabawy
-rysuje kredkami
- rysuje po śladzie
- dzieli się swoimi zabawkami
-tworzy zdrobnienia
- zauważa zmiany zachodzące w przyrodzie jesienią
- wie jak wygląda jeż, jak się odżywia i jak spędza zimę
- wykonuje pracę techniczną
- dba o porządek w miejscu pracy
-wymieni zmiany zachodzące jesienią
-aktywnie uczestniczy w zabawie
- zna nazwy oraz cechy wybranych zwierząt
- tworzy dłuższe wypowiedzi
- koloruje według wzoru
- przelicza liście
- zna nazwy instrumentów perkusyjnych
- umie na nich zagrać
- reaguje na zmianę natężenia dźwięków
- w bezpieczny sposób korzysta ze sprzętów sportowych
- wie co to jest gawra
- koloruje rysunek
- słucha czytanego wiersza
-mówi wiersz z pamięci
- dzieli wyrazy na sylaby
-nazywa ptaki
- naśladuje dźwięki wydawane przez ptaki
- wypatruje ptaków w przedszkolnym ogrodzie
- zauważa zmiany jakie zachodzą w przyrodzie jesienią
- interesuje się przyrodą
- rozwiązuje zagadkę słowną
- zna charakterystyczne cechy ptaków
- samodzielnie wykonuje pracę techniczno - plastyczną
- czerpie radość z wykonanej pracy
-sprawnie ćwiczy
-słucha uważnie wiersza
- koloruje obrazek
-wykonuje ćwiczenia artykulacyjne
- śpiewa do znanej zabawy muzycznej
- słucha opowiadania
-odpowiada na pytania
- klasyfikuje przedmioty według wybranej cechy
- wie że warzywa i owoce są źródłem witamin
- w bezpieczny sposób bawi się na placu przedszkolnym
- odkłada zabawki na swoje miejsce
- słucha wiersza