LUTY

 

Bloki tematyczne:

 

  1. Wynalazki.

 

  1. Baśnie, bajki, legendy.

 

III. Bale, bale w karnawale.

 

  1. W dawnych czasach.

 

 

Cele wychowawczo – dydaktyczne:

 

  • doskonalenie umiejętności uważnego słuchania i wyciągania wniosków;
  • ćwiczenie percepcji słuchowej na podstawie rymów;
  • rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego na podstawie baśni;
  • odróżnianie elementów prawdopodobnych od nieprawdopodobnych (fikcyjnych od realnych);
  • utrwalenie nazw figur geometrycznych;
  • doskonalenie spostrzegawczości;
  • przypomnienie polskich legend i ich bohaterów;
  • doskonalenie myślenia przyczynowo-skutkowego;
  • doskonalenie umiejętności oceny zachowania bohaterów;
  • rozwijanie kreatywnego myślenia podczas twórczych zabaw;
  • doskonalenie myślenia twórczego i logicznego;
  • poszerzanie słownika dzieci o homonimy;
  • poszerzanie wiedzy dzieci na temat karnawału;
  • rozwijanie umiejętności tanecznych;
  • doskonalenie motoryki małej;
  • doskonalenie koordynacji ręka-oko;
  • integracja grupy podczas imprezy karnawałowej;
  • doskonalenie motoryki małej;
  • rozwijanie umiejętności muzycznych;
  • doskonalenie umiejętności poszukiwania informacji w różnych źródłach;
  • doskonalenie spostrzegania i porównywania;
  • rozwijanie sprawności manualnej w pracach plastycznych;
  • rozbudzanie zainteresowania zajęciami badawczymi;
  • doskonalenie umiejętności matematycznych: szeregowanie, przeliczanie, porównywanie liczebności;
  • poszerzanie wiedzy na temat prehistorii;
  • doskonalenie umiejętności wypowiadania się na określony temat;
  • rozwijanie ekspresji artystycznej;
  • doskonalenie motoryki małej;
  • rozwijanie sprawności ruchowej;
  • usprawnianie analizy słuchowej;
  • doskonalenie umiejętności przeliczania i porównywania;
  • rozwijanie mowy i myślenia;
  • rozwijanie umiejętności rozpoznawania przedmiotów za pomocą różnych zmysłów;
  • kształtowanie twórczego myślenia;
  • doskonalenie koncentracji uwagi podczas słuchania czytanego tekstu;
  • rozwijanie świadomości funkcji komputera i internetu oraz zagrożeń związanych z korzystaniem z nich;
  • rozwijanie logicznego i twórczego myślenia;
  • doskonalenie umiejętności współpracy w grupie.